söndag 4 september 2016

                                                        Quiltköping 2016


I fredags tog jag och syväninnan bilen och drog iväg till Lidköping på quiltutställning.  "Säg det med toner" var temat i år. Otroliga fina arbeten.










Det fanns fler fina arbeten men alla får tyvärr inte rum.

Det var utställning med andra arbeten också bla dessa.....








Tyvärr så blir inte bilderna på arbetena så fina som dem är, Man behöver se dem i verkligheten. Jättefina!

Det blev lite inköp också.Jag tror inte vi var själva om det. Så när vi åkte hem så kom vi på hur många ufon som ligger hemma och väntar på oss....
Ja humöret sjönk lite eftersom man får lite dåligt samvete. Men förståndiga som vi var så resonerade vi att detdär får vi ta tag i istället för att bara prata om det. Så dagen efter tänkte jag att det är lika bra att ta fram något ufo att göra klart. Sagt och gjort............


de översta kuddarna började jag att sy för säkert 6-7 år sedan och inte blivit klara. Sidenbroderiet var klart det var "bara" monteringen kvar. Även den svarta kudden var monteringen kvar.

Sedan tog jag fram Agnetas mysteriequilt som är från 2010. Nybörjare med quilt så sydde jag ihop vissa delar fel och sedan blev det liggandes. Men nu är det klart.


Ja nu känns det mycket bättre om jag börjar på ett nytt projekt. Hahaha....

Ha det gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

                                                            PÅSKNYTT! Då var det påsk snart och jag har äntligen blivit klar med en bonad s...